Bli medlem

Cancerorganisationerna har över 100 000 medlemmar. Som medlem får du information, stöd och olika förmåner. Medlemmarna stöder cancerarbetet genom att delta i den viktiga verksamhet som föreningarna bedriver runtom i landet.

Medlemsförmån

Vanliga förmåner är rabatt på gym och idrottsanläggningar, organiserade resor och evenemang och föreningens tidning.

• Syöpä-Cancer-tidningen utkommer fyra gånger om året. Tidningen får du som medlemsförmån om du är medlem i en regional cancerförening, Colores eller Finlands prostatacancerföreningen. Tidningen ger aktuell och tillförlitlig information om cancersjukdomar och hur de förebyggs och behandlas samt om cancerforskningen.

• Medlemmar i de regionala cancerföreningarna har rätt till vårddagsersättning vid sjukhusvård på grund av cancer. Ersättningens storlek och villkor, liksom även övriga medlems- och patientförmåner, varierar mellan föreningarna.