Behandling av personuppgifter baserat på samtycke

Suomen Syöpäyhdistys samlar in, behandlar och använder personuppgifter om dig som gör att du kan identifieras. De personuppgifter du lämnar lagras i WordPress-systemets databas.

Du kommer att bli ombedd att ange följande personliga uppgifter som obligatoriska: namn och e-postadress. Du kan också ange din bostadsort.De personuppgifter du lämnar kommer att överföras till ett externt nyhetsbrevssystem.

Syftet med att behandla personuppgifter är att kunna skicka det nyhetsbrev du prenumererar på. Behandlingen av personuppgifter baseras på ditt samtycke.

I Suomen Söpäyhdistys ry behandlas de uppgifter du lämnar endast av de personer som har rätt att göra det på grund av sitt arbete. Handläggarna är bundna av tystnadsplikt.

Du kan när som helst återkalla ditt samtycke genom att kontakta antingen Suomen Syöpäyhdistys ry eller en regional cancerförening eller en nationell patientorganisation.

Den information du lämnar kommer inte att kompletteras från andra källor.

Dina personuppgifter kommer att lagras så länge du vill prenumerera på nyhetsbrevet.

Du har rätt att:

• komma åt personuppgifter
  • för att rätta uppgifterna
  • för att radera data
  • att begränsa behandlingen av personuppgifter
  • överföra data från ett system till ett annat

Du kan utöva dina rättigheter i första hand skriftligt, via e-post eller per post, se policyn på respektive förenings hemsida. Den berörda regionala cancerföreningen, nationell patientorganisation eller Suomen Syöpäyhdistys ry levererar svaren till den e-postadress eller adress du angett. Du har också rätt att klaga på överträdelse av dataskyddsförordningen till tillsynsmyndigheten: Dataskyddsombudskontoret, PB 800, 00521 Helsingfors, besöksadress: Ratapihantie 9, 6. krs, Helsingfors, telefonväxel: 029 56 66700, e-post: tietosuoja(at)om.fi.

Registrator: Cancerföreningen och regionala cancerföreningen eller nationell patientorganisation.

Kontaktperson i frågor som rör registret: Jaana Ruuth, förnamn.efternamn(at)cancer.fi, 050 493 1701, Suomen Syöpäyhdistys ry, Unionsgatan 22, 00130 Helsingfors eller kontaktperson vid en regional cancerförening eller en nationell patientorganisation

Dataskyddsombud: Tapio Luostarinen, förnamn.efternamn(n) cancer.fi, 050 4647028, Unionsgatan 22, 00130 Helsingfors.